55.) Kaple Ave Maria a Schillerova výšina

Vrch dříve zvaný Schillerův (Schiller höhe) se nachází nad Horským potokem naproti hradu Krupka, směrem na Vrchoslav. Dodnes je na skalisku patrný nápis Schiller Höhe 1805 - 1905. Dříve bývala z tohoto místa překrásná vyhlídka do okolí a toto místo bývalo často navštěvováno výletníky (z významných návštěvníků jmenujme třeba J. W. Goetheho). Dnes odtud žádné výhledy nejsou kvůli vzrostlé vegetaci, ale asi 100 metrů jižne/jihozápadně odtud je nově zbudovaná vyhlídka, ze které se naskýtají výhledy na Teplicko a České středohoří. K této vyhlídce se dostaneme od křižovatky cest nad kaplí Ave Maria tak, že zde nezahneme doprava jako na Schillerovu výšinu, ale půjdeme rovně nad ploty asi 50ti metrovou odbočkou  směr Nová Vrchoslav. Ke skalisku na Schillerově výšině se dostanete podle směrovek z žlutého a červeného Krupského vycházkového okruhu nad Goetheho skálou.

Ještě jedno místo v Krupce mělo jméno tohoto velkého básníka a to park naproti dnešní poště v Poštovní ulici, dříve zvaný Schillerův.

ZOBRAZENÍ SCHILLEROVY VÝŠINY PŘÍMO NA mapy.cz ZDE

ZOBRAZENÍ VYHLÍDKY POD SCHILLEROVOU VÝŠINOU NA mapy.cz ZDE

Schillerova výšina

Vyhlídka Pod Schillerovou výšinou

Kaple Ave Maria byla postavena v 19. století hrabětem Edmundem Clarym. Dnes z ní zbyly jen základy. Nachází se ve stráni naproti Vilémově výšině a vede k ní neudržovaná cesta od ulice Na Příkopech (od garáží za domem č.p. 420) a dál mezi domy a zahradami, kde se napojuje na žlutou a červenou Krupskou vycházkovou trasu směřující na Schillerovu výšinu (dříve zde byla křižovatka turistických cest) vedoucí z dolní části údolí Horského potoka, kde začíná stoupat do svahu u památného stromu s ikonou sv. Jenoféfy.